KLUB ČESKÝCH TURISTŮ - Vaše dobrá značka  KČT značky

Vyhledat

« zpět

Legendární Karel Klostermann ožívá v nové turistické aplikaci pro návštěvníky Šumavy

128763

Poskytnout turistům komplexní informace o šumavské krajině i památkách a využít k tomu nejnovější technologie, to je cílem skupiny přátel z Vimperka, která vyvinula nový interaktivní komunikační systém – Chatbota Karla Klostermanna. Ten návštěvníky Šumavy provede místní přírodou, doporučí výlet, turistickou atrakci nebo ubytování. Stejný tým tento týden spustil i web www.ObjevteSumavu.cz, který se má stát centrálním místem sdružující šumavské cestovatele, kteří se chtějí o jejich zážitky podělit s ostatními. Originální projekt zvítězil v letošním jihočeském kole soutěže začínajících podnikatelů T-Mobile Rozjezdy.

Jak chatbot Karel Klostermann funguje? Komunikace se systémem, pojmenovaným po legendárním šumavském spisovateli, probíhá prostřednictvím aplikace Facebook Messenger. Není tak potřeba si instalovat aplikaci, kterou po opuštění oblasti ze svého telefonu vymažete. „Náš chatbot simuluje komunikaci s živým člověkem prostřednictvím Messengeru. Je ale třeba počítat s tím, že chatbot rozumí pouze určitým klíčovým výrazům. Vyplatí se používat maximálně jednoduchý jazyk a občas možná i dotaz přeformulovat. Chatbot ale nabízí i nejrůznější multimediální obsah a rozcestníky, které komunikaci usnadňují,“ říká Dominik Předota, vedoucí týmu, který vyvíjí obsah pro Chatbota Karla Klostermanna i web ObjevteSumavu.cz, a dodává: „Na základě spolupráce s místními poskytovateli služeb chceme pro návštěvníky Šumavy vytvořit jedno informační místo, systém, ve kterém získají všechny potřebné informace pro pobyt na Šumavě. Snažíme se tak centrální část Šumavy přenést do nové, digitální doby.

 

Úspěšná spolupráce s Národním Parkem Šumava

Pokud chce turista využít znalosti a doporučení Karla Klostermanna, stačí načíst QR kód z webových stránek projektu (www.pruvodce-sumavou.cz) nebo si v aplikaci Messenger vyhledat kontakt „Karel Klostermann – Průvodce Šumavou“. Chatbot následně podle zvolené oblasti poradí ideální trasy včetně podrobné mapy a informací o délce či převýšení. K dispozici jsou i historické údaje, například se můžete podívat, jak oblíbená místa vypadala před sto lety.

Chatbot se v současné době specializuje především na centrální oblast Šumavy (okolí obcí Srní, Modrava a Kvilda), v budoucnu se má rozšířit do dalších částí Šumavy a Pošumaví. „Navázali jsme spolupráci s Národním parkem Šumava, od které si slibujeme výraznou pomoc v rozšiřování obsahu, včetně dalších informací o šumavské fauně a flóře či biotopech. Také se chceme od turisticky vděčných míst přesunout i k oblastem, o nichž se obecně mnoho neví, a přesto jsou pro návštěvníky zajímavá,“ doplňuje Dominik Předota.

O soutěži T-Mobile Rozjezdy
Soutěž T-Mobile Rozjezdy je určena začínajícím podnikatelům. Výhry pomáhají účastníkům soutěže rozjet vlastní podnikání. Regionální vítěz obdrží bezmála 100 tisíc korun, celkový vítěz pak kromě finanční hotovosti získá i další podporu v hodnotě až 600 tisíc korun. Soutěžící se mohou účastnit bezplatných seminářů s odborníky a využívat bezplatné poradenství, včetně marketingové a PR podpory.

KONTAKT PRO MEDIA:

Vojtěch Jurásek
Email: vojtech.jurasek@accpr.cz                    
Mobil: 733 755 964               





Generální partner:

Hlavní parneři:


Další partneři:


Tyto stránky používají Cookies, které pomáhají zjistit, jak jsou stránky využívány. Abychom mohli cookies používat, musíte nám to nejprve povolit.


Nastavení cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Nelze deaktivovat.
Analytické a reklamní cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Vypnutím ztrácíme možnost analýzy výkonu, optimalizace našich opatření i personifikaci.

Odmítnout