KLUB ČESKÝCH TURISTŮ - Vaše dobrá značka  KČT značky

Vyhledat

« zpět

Lesy České republiky představují nový program Adaptujeme lesy

136979

Hradec Králové, 7. června 2024 – Jak se krajina přizpůsobuje změně klimatu a co pro to dělají Lesy České republiky? Jejich nový program nazvaný Adaptujeme lesy představuje seriál třinácti krátkých dílů. Ten úvodní můžete zhlédnout už dnes, další vždy po 14 dnech.

„Klima se mění a hospodaření v lese se tomu musí přizpůsobit. Proto vysazujeme druhově pestřejší i odolnější lesy a zvyšujeme podíl jejich přirozené obnovy. Jen pro zajímavost, ze semen a plodů lesních dřevin loni přirozeně vzešlo v našich porostech 115 milionů nových stromků a k nim jsme vysadili 68 milionů listnáčů a jehličnanů,“ říká Libor Strakoš, výrobně-technický ředitel Lesů ČR. Podnik spravuje v celé zemi i drobné vodní toky a lesní nádrže. Ty obnovuje a buduje nové včetně tůní a mokřadů, které zadržují vodu v krajině.

Každý díl se tematicky věnuje jednomu adaptačnímu tématu, například opatřením, která zvyšují biodiverzitu, ale i postupům při obnově porostů či ochraně lesa.

Hned v prvním díle se diváci dozvědí, jak si adaptaci lesa představuje generální ředitel Lesů ČR Dalibor Šafařík, ředitel CzechGlobe – Ústavu výzkumu globální změny Akademie věd ČR Michal V. Marek nebo Tomáš Vrška, ředitel Školního lesního podniku Křtiny Mendelovy univerzity v Brně.

Po uvedení celého seriálu najdete jednotlivé díly na webu Lesů ČR v edukativní sekci Z DOMOVA DO LESA | Lesy České republiky, s. p. (lesycr.cz)

První díl:

 

 

Kontakt: Eva Jouklová – tisková mluvčí; Lesy ČR, s.p.; +420 725 257 900; eva.jouklova@lesycr.cz



Generální partner:

Hlavní parneři:


Další partneři:


Tyto stránky používají Cookies, které pomáhají zjistit, jak jsou stránky využívány. Abychom mohli cookies používat, musíte nám to nejprve povolit.


Nastavení cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Nelze deaktivovat.
Analytické a reklamní cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Vypnutím ztrácíme možnost analýzy výkonu, optimalizace našich opatření i personifikaci.

Odmítnout