KLUB ČESKÝCH TURISTŮ - Vaše dobrá značka  KČT značky

Vyhledat

 

 

 

« zpět

Voda z Nových Mlýnů brzy zaplní kanály v lužních lesích na Soutoku

133444

Hradec Králové, 17. března 2022

Lužní lesy pod Břeclaví zaplaví voda vypouštěná od dnešní sedmé hodiny ranní z novomlýnských nádrží. Lesům na soutoku Moravy a Dyje tradiční jarní povodňování prospívá. Letos potrvá asi do pátečního odpoledne. Pak se stavidla uzavřou. Povodí Moravy tak vyhovělo žádosti Lesů České republiky.

Lesníci registrují dlouholetý úbytek vody v jihomoravských lužních lesích způsobený koncem minulého století vodohospodářskými úpravami krajiny a v posledních letech i suchem. Ustaly tak pravidelné záplavy a hladina podzemních vod klesla asi o 150 centimetrů. Tamější luhy ale dostatek vody potřebují. Ta se proto každoročně záměrně upouští z přehradních nádrží. „Během několika dní naplní nápustný objekt Pohansko, odkud se dostane do lesů a soustavy vodních kanálů na Soutoku. Natéká také díky menším stavidlům Podkova a Brána v hrázi Dyje. Porosty tak zásobíme vodou, kterou dříve čerpaly přirozeně z jarních záplav,“ řekl Miroslav Svoboda, ředitel Lesního závodu Židlochovice z Lesů České republiky. 

Každé jaro vrací lesníci vodu do lužních lesů z Dyje a Moravy také v Kančí oboře mezi Lednicí a Břeclaví a na polesí Tvrdonice jihozápadně od Hodonína. Pomocí soustavy stavítek zvyšují hladinu vody rozlévající se do porostů, tůní i slepých ramen.

Jde o další projekt z podnikového vodohospodářského programu Vracíme vodu lesu – www.vracimevodulesu.cz.

 

 

Kontakt: Eva Jouklová – tisková mluvčí; Lesy ČR, s.p; +420 725 257 900; eva.jouklova@lesycr.cz



Generální partner:

Hlavní parneři:


Další partneři:

Tyto stránky používají Cookies, které pomáhají zjistit, jak jsou stránky využívány. Abychom mohli cookies používat, musíte nám to nejprve povolit.


Nastavení cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Nelze deaktivovat.
Analytické a reklamní cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Vypnutím ztrácíme možnost analýzy výkonu, optimalizace našich opatření i personifikaci.

Odmítnout